“Δηλαδή στην Ελλάδα το μάρκετινγκ δεν υφίσταται;”

Ο Πάνος, αναγνώστης του blog, έκανε το παρακάτω σχόλιο-ερώτηση το οποίο είναι νομίζω μια καλή αφορμή για να ξεκινήσει σχετική συζήτηση.

Είμαι 21 χρονών,σπουδάζω οικονομικά κ αυτό που σκέφτομαι για το μέλλον μου είναι να ασχοληθώ με το μάρκετινγκ….μήπως να αλλάξω κατευθύνσεις??? Δηλαδή στην Ελλάδα το μάρκετινγκ δεν υφίσταται?

Τι θα απαντούσατε στον Πάνο;

buzz it!


Απόψεις γι’ αυτό το post σε άλλα blogs

Εκτυπώστε αυτό το κείμενοΕκτυπώστε αυτό το άρθρο

30/03/2007

37 σχόλια

Κατηγορία: General Marketing

Tags: ,

    • marketeer
    • March 30th, 2007

    Απάντηση: όχι.

  1. Μια πρώτη εικόνα σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων μάρκετινγκ στο “Πήρες το Πτυχίο! Και τώρα, τι;”.

  2. Ναι το πτυχιο, εγω που δεν μου το αναγνωριζει το καφενειο το δικατσα; κ δεν λεω για δημοσιοα αλλα για μια επιχορηγηση, για να διδασκω κτλπ.

    Μια αλλη ερωτηση, οικονομικα υφιστανται; δλδ σαν οικονομολος που θα πας; σε καμια ασφαλιστικη που ζητα επιμονος οικονομολογους για πωλητες;

    Πεφτει πολυ δουλεμα, ας με συγχωρεσει η χρυση αγγελια αλλα να μερικες αθλιες

    ΑΤΟΜΑ (4), ζητούνται για τμήματα marketing και ανάπτυξης, προϋπηρεσία όχι απαραίτητα, δυνατότητα υψηλών εισοδημάτων = amway, το μεγαλυτερο brainwashing sto kosmo

    ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ – επιθεωρητές (2) ζητούνται από όμιλο επιχειρήσεων για εσωτερική μόνιμη εργασία γραφείου, άμεση πρόσληψη, σταθερός μισθός, καριέρα = dieyuintis dixos tmima…. another greek biz innovation

    ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ -ριες (2) για διοίκηση δικτύου πωλητών, call center, αντιπροσώπων, από εταιρεία συναγερμών = sweatshops, το μελλον της ελλάδας

    ΕΠΟΠΤΕΣ (5) τμημάτων στελέχωσης χωρίς προϋπηρεσία ζητούνται από όλη την Ελλάδα, πλήρη ή μερική απασχόληση, υψηλό εισόδημα = διχως υπηρεσια εποπτης!! τρομερο ε;

    ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της υγείας και διατροφής,ζητεί 5 άτομα άνω των 28 ετών για στέλεχωση και εποπτεία νέων θέσεων, όχι ντίλερ – πλασιέ = αλλη απατη (jexasa to onoma, me ta fagita se stil amway)

    simvoulh mou? parata ta k ri3to se kana tee na gineis idravlikos. den kano plaka.

    iparxei kai tou levitt to 68 to marketing myopia, tromero ar8ro. 8a deis tn diafora pwlisis me marketing ekei

  3. iparxei kai tou levitt to 68 to marketing myopia, tromero ar8ro. 8a deis tn diafora pwlisis me marketing ekei

    Το συγκεκριμένο classic marketing paper του Theodore Levvit στο οποίο αναφέρεται ο chrismantas μπορείτε να το βρείτε στο παλαιότερό μου ποστ “Τρύπες. Όχι Τρυπάνια.”. Επίσης, περισσότερα για την σχέση μεταξύ του μάρκετινγκ και της πώλησης μπορείτε να βρείτε στο post μου “Είναι οι marketers πωλητές;”.

  4. Στην Ελλάδα υφίσταται το “marketing communication” αλλά είναι ανύπαρχτο το “marketing”.

  5. στο βιβλιο του κοτλερ (οχι φυσικα την αθλια ελληνικη εκδοση) ολο το πρωτο κεφαλαιο με αυτα ασχολειται!

    αληθεια,,, lets define marketing

    marketing is the art (or science according to some other ppl) of satisfying your customers (or stakeholders) and at the same time to have a considerable benefit (προσοχη benefit οχι immediate profit).

    Αυτος ειναι δικος μου ορισμος, λιγο παραλαγμενος του κοτλερ.

    το μάρκετινγκ μπορει να ειναι και μια διαδικασια, οταν π.χ. εχεις να κανεις ενα συνεδριο για να φερεις χορηγιες πρεπει να δειξεις και κατι π.χ. ενα καλο προγραμμα και κοσμο. Αυτος ειναι ο ρολος του μαρκετινγκ. Μετα αναλαμβανουν οι καταραμενες πωλησεις….

    προσεξε ομως….

    αν εχεις καλο μαρκετινγκ δεν χρειαζεσαι τοσο πολυ πωλησεις, αρκει να βγαλεις ενα killer product / service

  6. ενα τιπ…epeidh edina ta kerata mou gia to HBR, opoios exei athens kodiko 8a to vrei sto EBSCO, den palevotan me ta 160 euro to xrono.

  7. Τι θα απαντούσατε στον Πάνο;

    Η απάντησή μου δεν έχει σχέση με το marketing. Νομίζω φίλε Πάνο πως οφείλεις να ασχοληθείς με αυτό που πραγματικά σε ενδιαφέρει. Σίγουρα για κάποια αντικείμενα αυτό σημαίνει μεγαλύτερες δυσκολίες από κάποια άλλα, αλλά εάν το marketing είναι αυτό που σε ενδιαφέρει με αυτό να ασχοληθείς. Εάν υπάρχουν 20 θέσεις στην Ελλάδα που να μπορείς να ασχοληθείς, τότε αυτές οι 20 θέσεις είναι ο στόχος σου.

    Επίσης να σκεφτείς πολύ καλά εάν οι ορίζοντές σου περιορίζονται γεωγραφικά, από τα όρια της χώρας, της ΕΕ, πέρα από τον Ατλαντικό ή από ξένες γλώσσες.

    Στο λέω αυτό γιατί στη δικιά μου δουλειά[*] δεν υπάρχουν ούτε 10 σοβαροί εργοδότες στη χώρα.

    [*] Ως δουλειά ορίζω το postmaster, όχι το Computer Engineer.

  8. pano 8a sou sunesthna na psa3eis ligo perisotera gia to online marketing / search engine marketing (seo/ppc)

  9. Στην Ελλάδα το μόνο κομμάτι του Marketing που δουλεύει είναι οι ‘δημόσιες σχέσεις’… άντε και οι ‘πωλήσεις’…

    Να το σπουδάσεις όμως, γιατί είναι ενδιαφέρον, και να βρεις μια ωραία δουλίτσα στο εξωτερικό, να το ασκήσεις…

  10. καλα το δημοσιες σχεσεις τυπου γλυκοταω τον αλλον, τον τραπεζωνω etc etc δεν ειναι τοσο p.r. me thn literature ennoia, oute k oi pwliseis fisika einai marketing. ok..pes to sales promotion einai ena komati tou marketing communication mix, ego prosopika lew allo pwliseis k allo mrktg.

  11. Αγαπητέ Πάνο, πριν από οτιδήποτε άλλο, πρέπει να αναρωτιθείς τι είναι μάρκετινγκ και πώς αυτό μπορεί να μεταφραστεί στην ελληνική επιχειρηματική πραγματικότικα.
    Στην Ελλάδα υπάρχουν μεγάλες εταιρίες, πολλές μικρέ και ελάχιστες σωστές!
    Το θέμα είναι εσύ τι και πώς το ψάχνεις… Όπως όμως πιστεύω μια δοκιμή θα σε πείσει, αλλά μην ξεχνάς πώς ό,τι κι αν πάθεις, πάντα πήγαινες γυρεύοντας.

  12. @ chrismantas

    Αγαπητέ Χρήστο, μάλλον δεν παρατήρησες σωστά τα ‘εισαγωγικά’.

    Στην Ελλάδα…. marketing=πωλήσεις. Τα υπόλοιπα είναι ‘άλλα λόγια να αγαπιόμαστε’.

    Για τις ‘δημόσιες σχέσεις’…. όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. ;-)

  13. Πολύ καλή η ερώτηση.

    Τι είναι Marketing? Ποιές εταιρίες στην Ελλάδα έχουν τμήμα Marketing, Τι θεση θες να εχεις στο τμημα.

    Τι ειναι Product Manager? Ti einai Marketing Assistant? Τι εισαι διαθετημενος να κανεις, και κυριως ποιους ξερεις??

    ΕΡΩΤΗΣΗ:

    ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΣΕ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ ΜΑRKETING?

    ΑΝ ΟΧΙ ΠΑΡΑΤΑ ΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
    ΞΕΡΕΙΣ ΑΠΟ ΠΟΣΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΜARKETEERS?

    Παμε να δουμε:

    1. ΙΙΕΚ
    2. ΚΕΚ
    3. Κολλέγια γενικώς
    4. Πανεπηστιμιο Εξωτερικου
    5. ΤΕΙ
    6. ΑΕΙ

    7. Οποιοδηποτε ΑΕΙ, με MBA!!!

    Καλη τύχη μεγαλε!!!
    Σπουδαζεις οικονομικα, να ενα ωραιο career path: Τελειωνεις με το καλο, πηγαινεις σε ενα λογηστηριο, γινεσαι λογιστης (σφραγιδα!!!!) Η σφραγιδα στην Ελλαδα μεγαλε πληρωνει!!!

    Εχεις ονειρα να διοικησεις το ΤΕΑΔΥ, καλως, παρε πρωτα την σφραγιδα, κανε ενα καλο γαμο, βαλε και για δημαρχος στο χωριο σου, και ολα πιθανα ειναι!!

    Φιλικα.

  14. Φιλε μου, Εχω κανει 10 χρονια σπουδες απο τα 18 μου μεχρι σημερα που ειμαι 29 μισο! εχω 2 διπλωματα Δημοσιογραφιας, Ενα Bachelor Διαφημισης και Επικοινωνιας μαρκετινγκ απο Αγγλία, ενα Μεταπτυχιακο σε Εταιρικες επικοινωνιες απο Λονδινο μαζι με προυπηρεσία 2 καλοκαίρια απο πολυεθνικη διαφημιστικη στην Αθήνα και δεν μπορω να βρω εγω δουλεια λόγω υπερκορεσμού. Στις διαφημιστικες στην Αθηνα οσοι εχουν μια θέση χωρις γνωσεις/σπουδες μαρκετινγκ, διαφημισης κτλ. δεν θα την αφήσουν για να την πάρει καποιος αλλος διοτι και αυτοι οι “δηθεν” διαφημιστες καλως ή κακως το ψωμακι τους βγάζουν… αν εσυ έπαιρνες 3.000-4.000 ευρω το μηνα θα αφηνες τη θεση αυτη για καποιον αλλο? δεν νομιζω…. ‘-)

  15. Διαβάζοντας όλα τα comments, παρατηρώ ότι για να ασκήσεις την έννοια marketing πρέπει αποκλειστικά να είσαι υπάλληλος στο τμήμα marketing μιας εταιρείας; Και ψάχνουμε να βρούμε ποιες εταιρείες είναι αυτές που θα σου επιτρέψουν να ασκήσεις το marketing σωστά και να μην το συγχέουν με πωλήσεις και δημόσιες σχέσεις;

    Αν δεν υπάρχουν τέτοιες εταιρείες, δημιούργησε εσύ την δική σου εταιρεία και άσκησε εκεί την έννοια marketing όπως πιστεύεις εσύ καλύτερα.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί, ο marketer θα πρέπει να είναι ο υπάλληλος και όχι ο επιχειρηματίας.

    • steliosnikaia
    • March 31st, 2007

    Αν δεν υπάρχουν τέτοιες εταιρείες, δημιούργησε εσύ την δική σου εταιρεία και άσκησε εκεί την έννοια marketing όπως πιστεύεις εσύ καλύτερα.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί, ο marketer θα πρέπει να είναι ο υπάλληλος και όχι ο επιχειρηματίας.

    Προτείνεις να δημιουργήσουμε την δική μας εταιρεία, για να ασχοληθούμε με το marketing!
    Πόσοι μπορούν όμως να το κάνουν αυτό;

    Εγώ πιστεύω ότι ο marketer θα έπρεπε να ξεκινάει ως υπάλληλος και στη συνέχεια να εξελίσσεται σε στέλεχος.

    Αλλά είπαμε ότι εδώ είναι Ελλάδα = Γ’ Εθνική στο πρωτάθλημα του Marketing…

  16. xreiazete

    a) empeiria

    b) networking (ekana mia poli wraia ergasia, dite k ar8ro tou HBR december 2005, an o bill gates den eixe th mana tou sthn IBM 8a itan enas I.T. freak h junkie

    c) cash pou den exoume

    k ego master to marketing exo k kano didaktoriko alla psaxno gia doulia edo k kairo k tzifos. kano mia doul;ia pou mporeis na vgaleis 1000 euro se 4-5 meres alla einai psiloparanomi (ergasies foititwn) distixws exo polla paidia sinergates, megala miala pou omws den vriskoun doulia.

    simera imoun sthn poreia twn podilatwn k eida ena ma8iti mou pou eixa kapote se mia sxolh pou didaska….. 600 euro to mina k 10 wres thn imera,

    ayto einai sklavia!

    twra pou exei marketing…ligoi 3eroun k einai ligoi giati kavantzonoun tis 8eseis gia parti tous.

  17. Μια διαφορετική οπτική…
    Μήπως στην Ελλάδα (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) υφίσταται MARKE(Trick)ING; Όχι μόνο όσον αφορά στο αντικείμενο της εργασίας, αλλά και στον τρόπο προσέλκυσης και επιλογής εργαζομένων;
    Λέω τώρα…

    May the Force b with u…
    papet

    • steliosnikaia
    • March 31st, 2007

    Εγώ πιστέυω ότι φταίνε και οι σχολές.
    Κανονικά η κάθε σχολή θα έπρεπε να είναι άμεσα συνδεδεμένες με επιχειρήσεις και να παράγουν ΜΟΝΟ αυτό που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις.

    Έτσι τελειώνοντας κάποιος, όχι μόνο την δική μας ειδικότητα, να απασχοληθεί στον τομέα που σπούδασε.

    Δεν λέω κάτι καινούργιο, το ξέρω…

    Αλλά σε μια χώρα (εντός Ε.Ε. – δεν θυμάμαι ποιά), ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ κάνει το εξής, κατά τη γνώμη μου πολύ καλό :

    Παρακολουθεί την επαγγελματική πορεία των πτυχιούχων των ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τους και αν μέσα σε 5 χρόνια ο πτυχιούχος δεν απορροφηθεί σε εργασία (χωρίς βέβαια να είναι δική του υπαιτιότητα) ΑΜΕΣΑ ΣΥΝΥΦΑΣΜΕΝΗ με το αντικείμενο των σπουδλων του, ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΛΕΙΝΕΙ!!!

    Εμείς, έχουμε εκπαιδευτικά ιδρύματα που το μόνο που κάνυον είναι να παράγουν ανέργους!

    Σου λένε :
    _”Συγχαρητήρια, από σήμερα είστε πτυχιούχος, με ειδικότητα στο Marketing”.
    Τους λες :
    _”Ναί, αλλά από δουλειά…;”.
    Σου λένε :
    _”Τι δουλειά; Εμείς είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι. Μόνο πτυχία μοιράζουμε! Τι σχέση έχουμε με την αγορά εργασίας;”

    ΑΙΣΧΟΣ!

    Εγω προσωπικά είμαι στα όρια της απελπισίας…

  18. Το τι θα σπουδάσει ο Πάνος ετων 21 είναι δικό του θέμα.
    Αν θελει βέβαια να μεταφράσει τις σπουδές σε επιτυχημένο επάγγελμα θα πρέπει να βρεί κάτι πιο χειροπιαστό ως αντικείμενο σπουδών πχ υδραυλικός.

    Οι θέσεις marketing ειναι σπάνιες στην Ελλάδα , όπως και οι σοβαροί εργοδότες…

    Υδραυλικός η ηλεκτρολόγος εγκαταστάσεων είναι η συμβουλή μου

    • steliosnikaia
    • March 31st, 2007

    Υπάρχει ένα αρκετά δημοφηλές site εύρεσης εργασίας.
    Είναι το : http://www.kariera.gr
    Πολλοί από εσάς θα το γνωρίζετε…
    Αν επιλέξτε λοιπόν : Εισαγωγή Βιογραφικού
    και στη στνέχεια
    Επιθυμητό αντικείμενο / τομέας εργασίας :
    Έχει ως πρώτη επιλογή Marketing

    Έπειτα έχει ως επιλογή :
    Επιθυμητή θέση εργασίας :

    Media Director
    Assistant Manager
    Media Planer
    Marketing Executive
    Media Buyer
    Marketing Trainee
    Project Manager
    Marketing Research Executive
    Γραμματέας (Τμήμα Marketing)
    Customer Relations Manager
    Διευθυντής Marketing
    Consumer Relations Manager
    Brand Manager
    Business Development Director
    Group Brand Manager
    Assistant Brand Manager Intern
    Assistant Brand Manager
    Product Development Manager
    Ερευνητής Marketing
    Channel Development Manager
    Εμπορικός Διευθυντής (Τμήμα Marketing)
    Marketing Specialist
    Υπεύθυνος TeleMarketing
    Category Manager
    Τηλεφωνητής (Τμήμα Marketing)
    Sales & Marketing Trainee
    Σύμβουλος Επικοινωνίας
    Δικτυακό Marketing
    Σύμβουλος Image Making
    Event Management
    Product Manager
    Market analyst

    Εγώ λοιπόν επέλεξα : Assistant Manager και Marketing Trainee

    Αποθήκευσα την επιλογή μου και έφτασα “στο ψητό” που λέμε!!!

    Επέλεξα : “Ταίριασμα Αγγελειών με Βιογραφικό”

    Εμφανήστηκαν λοιπόν, πολλές εταιρείες , οι οποίες αναζητούν στελέχη για το τμήμα του Marketing, αλλά πολύ φοβάμαι ότι οι Ελληνικές εταιρείες μας, κάνουν το εξής κα-τα-πλη-κτι-κο!

    Marketing=Telemarketing

    Δηλαδή, πωλήσεις μέσω τηλεφώνου, και άλλα τέτοια ωραία!

    • george
    • March 31st, 2007

    kalitera na spoudaseis logistika para marketing oson afora Ellada

    • steliosnikaia
    • March 31st, 2007

    Συμφωνώ.

  19. Το marketing δεν αξίζει πλέον. Λογιστικά, Χρηματοοικονομικά, Logisitcs έχουν μέλλον.

  20. Να συνεχίσει τα οικονομικά κι όταν αποφοιτήσει να ασχοληθεί με τα ομόλογα

  21. Πάνο,

    Ενδεχομένως μερικά από τα σχόλια στο blog αυτό να σε απογοήτευσαν, αλλά ως marketer θα σου πω τη προσωπική μου άποψη που μάλλον αισιόδοξη είναι:

    1) Έκανες μία πολύ καλή επιλογή. Με το καλό, σου εύχομαι να πάρεις το πτυχίο σου.

    2) Το πτυχίο σου θα σου δώσει απλά μία γενικότερη ακαδημαϊκή διανόηση (academic intellect). Θα “ανοίξει” το μυαλό σου, και σου δίνει τη δυνατότητα ν’ αποκτήσεις ένα πιο ορθό επιστημονικό λόγο (προφορικό ή γραπτό) σε θέματα οικονομικών και εμπορίου. Απλά είναι μόνο η ΑΡΧΗ. Το marketing, πέρα των όποιων σπουδών, είναι μία πρακτική επιστήμη και μαθαίνεται στη δουλειά. Σίγουρα χρειάζεσαι μία θεωρητική βάση και ενδεχομένως περαιτέρω σεμινάρια ή μεταπτυχιακό, αλλά “εργασία μήτηρ πάσης μαθήσεως”

    3) Το marketing φυσικά και υπάρχει, ειδικά στις πολυεθνικές εταιρίες. Απλά, όπως σου δείχνει παραπάνω και ο steliosnikaia, το marketing (και ο ευρύτερος χώρος της εταιρικής στρατηγικής επικοινωνίας) είναι μία πολύ ευρεία έννοια με ένα ευρύτατο πεδίο δυνατοτήτων εργασίας. Από έρευνα αγοράς ως δημόσιες σχέσεις και από διαφήμιση ως το product management.

    4) Είναι μύθος ότι μόνο στην Ελλάδα αρχίζεις από χαμηλά. Αυτό γίνεται και σε πιο προηγμένες χώρες όπως η Βρετανία και οι ΗΠΑ. Δηλαδή το φυσιολογικό είναι να βρεις μία πρώτη δουλειά με 600-700 Ευρώ στο τμήμα marketing μίας εταιρίας ή σε κάποια διαφημιστική εταιρία. Στο χέρι σου όμως είναι το πόσο γρήγορα θα εξελιχθείς ως ειδικός στην επιστήμη αυτή, είτε μείνεις στη ίδια εταιρεία, είτε πας αλλού. Αργά ή γρήγορα, θα καταλάβεις και ποιος τομέας σου ταιριάζει περισσότερο (π.χ. βιομηχανία, λιανεμπόριο, υπηρεσίες, κλπ). Και μη ξεχνάς ότι υπάρχουν σήμερα Διευθυντές Marketing και Εμπορικοί Διευθυντές με μισθούς και bonus εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ στην Ελλάδα…

    5) Το marketing δεν είναι μόνο μία δουλειά. Είναι τρόπος ζωής. Αν πραγματικά το αγαπάς, θα το καταλάβεις πολύ γρήγορα. Θα ζείς και θα αναπνέεις marketing.

    6) Γράψου στο Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing (ΕΙΜ) και δοκίμασε να πάρεις κι ένα επαγγελματικό τίτλο marketing όπως έχει π.χ. το Chartered Institute of Marketing (www.cim.co.uk) που αναγνωρίζεται ευρέως στον ιδιωτικό τομέα και στην Ελλάδα.

    7) Κάνε ένα μεταπτυχιακό στο marketing, κατά προτίμηση αφού πάρεις 2-3 χρόνια επαγγελματική εμπειρία και κατά προτίμηση στο εξωτερικό, διότι εκεί θα σου δοθεί η δυνατότητα να ζήσεις σε ξένο περιβάλλον και να “ανοίξει” ακόμη περισσότερο το μυαλό σου.

    8 ) Από που να αρχίσεις: Αναμίξου σε ό,τι εθελοντικό (χωρίς ανταμοιβή) μπορείς να κάνεις αυτή τη στιγμή μέσα στο πανεπιστήμιο ή αλλού. Πήγαινε στο Γραφείο Διασύνδεσης και ζήτησε τους να σε βοηθήσουν να βρείς μία καλοκαιρινή δουλειά (2-3 μηνών) σε marketing ή κάτι συναφές. ΟΠΟΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ (έστω και χωρίς χρήματα) ΒΑΛΕΙΣ ΣΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΟΥ, θα σε φέρει σε πλεονεκτική θέση απέναντι στους συμφοιτητές σου τη στιγμή της αποφοίτησης και θα σου δώσει πολύτιμη εμπειρία.

    9) Μη ξεχνάς ότι ανήκουμε στη Ευρωπαική Ένωση. Υπάρχουν άλλες 26 χώρες για να δουλέψεις με περισσότερες διαθέσιμες θέσεις εργασίας και, ειδικά στη Δυτική Ευρώπη, με καλύτερα χρήματα από την Ελλάδα.

    Σου εύχομαι καλή επιτυχία. Sky is the limit!

  22. kala as min milisoume gia kariera!

    sigoura kapioi amoivontai kala,,den lew k kapoioi, pio polloi, den amoivontai ka8olou kala k metraei to ti kanoun oi polloi k oxi 4-5 stelexh.

    mia fora se mia sinantisi milaga me mia epitiximenh tou xwrou, milagame, milagame, tis arxisa k ego ta dika mou ws aristeros peri palhs twn ta3ewn k ekmetaleyshs k arxise na klaiei…why? giati itan 45 xronwn “epitiximenh” sthn doulia alla apotiximenh sthn zwh giati den eixe xrono na kanei oikogeneia. k ayrio me8avrio mporei k na thn apolisoun logo ilikias, opote ti katafere? tipotaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  23. Οπως έλεγε και ενας καθηγητής μου στο Λονδίνο… “Sometimes it’s not about WHAT you know.. it’s about WHO you know !!” ….

  24. Σήμερα – ευτυχώς ή δυστυχώς – είναι και τα δύο: και WHAT you know (Κοινωνία της Γνώσης) και WHO you know (networking και personal PR)…

  25. re seis! ti einai ayta pou toy lete?

    Poso pio apaisioxoi mporei na eiste?

    ”Το marketing δεν αξίζει πλέον. Λογιστικά, Χρηματοοικονομικά, Logisitcs έχουν μέλλον.”

    To marketing metraei kai parametraei. Kai to oti den exoyn anaptixthei sovara tmimata marketing stin ellada den einai aparaitita kako… Giati tha anaptixthoyn. kai malista sintoma.

    Ton iperkoresmo ston klado pou ton eidate? Emeis kai emeis eisaste :) . Kai fisika sto mellon o klados tha gnorisei anaptixi stin ellada.

    “ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΣΕ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ ΜΑRKETING?”

    De xreiazetai na se valei kanenas. Diavase kane pragmata giro apo ayto pou theleis na kaneis, nai kane kai networking, kai i douleia tha erthei.

    Kleinontas simfono apolita me auta pou eipe kai o adamo. AN pragmatika sou aresei to antikeimeno den exeis para na asxolitheis me ayto. Tha petixeis.

    Oi xiliades pou vgainoun kathe xrono kai theloun na ginoyn marketeers, esi pou to aneferes, Den kseroun ti theloun na kanoyn… Den kseroun giati spoudasan ayto pou spoudasan.

    Kleino. An kaneis ayto pou sou aresei, kai asxolitheis me auto me meraki einai PARA poli eukolo na vreis apo kapou na piasteis kai na npeis sto xoro.

  26. Κάποιος πιο πανω έγγραψε πως ειναι αριστερός και μενει στην Εκάλη… και λεει επίσης για μισθούς οτι οι περισσότεροι ξεκινάνε με 700 Ευρω / μηνα … Χαχαχα ας γελάσω διοτι ξέρω μια κοπέλα …που δεν σπούδασε ΤΙΠΟΤΑ και ειναι υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων σε ιδιωτικό νοσοκομείο στην Αθήνα και παίρνει με το απολυτήριο Λυκείου της 4.500 Ευρω το μήνα !!! Τι κάνει το πολιτικό μέσο ….. ‘-)

    • Franky
    • May 14th, 2007

    Τα πάντα είναι θέμα γνωριμιών. Αλλιώς θα πρέπει να ξεκινήσεις απο πολύ χαμηλά (πωλήσεις – telemarketing) και άν είσαι τυχερός και πέσεις σε κυνηγό ταλέντων ή να υπάρχει περίπτωση εξέληξης (πράγμα δύσκολο γιατί περιμένουν “βόλεμα” πολλών στελεχών τα παιδιά) μπορεί κάτι να κάνεις. Θέλει τρελή τύχη ακόμα και αν το αξίζεις. Μπορείς βέβεια να κάνεις καριέρα στο εξωτερικό αλλά μετά γυρίζεις? Γιαυτό λένε η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της.//

    • alex omoiopathis anergos
    • October 31st, 2007

    Καλησπέρες παίδες,

    Λοιπόν ωραίες όλες οι ιστορίες & συγχαρητήρια σε μερικούς που όντως έχοθν δώσει πάρα πολύ καλές συμβουλές ! Φαίνεται ότι είναι έχουν ενδιαφερθεί, ψαχτεί, δουλέψει & γνωρίζουν την αγορά.
    Βλέπω όμως ότι ακόμα μερικοί σπουδάζουν, δεν ξέρουν τι & γιατί το σπουδάζουν, ούτε επίσης έχουν μία λογική που θα βρουν δουλειά. Να σας πω έαν μυστικό…ΟΛΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΝΟΥΜΕ !!! ΜΗΝ ΑΓΧΩΝΕΣΤΕ !!! & είναι λογικό!
    Οι έννοιες marketing & sales, είναι κάτι τελείως διαφορετικές. Sales – είναι οι πωλήσεις, είτε πηγαίνω εγώ στον πελάτη & πουλάω από ημερολόγια έως χώρο διαφημιστικό σε ιστιοστελίδα ή υπηρεσίες. Marketing – είναι το πως μπορούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την καινοτομία προϊόντων ή υπηρεσιών & πώς να γεννήσουμε καινούργιο ενδιαφέρον στον καταναλωτή, τις υπηρεσίες κ.ο.κ. – με απλά λόγια, να φτιάξω κάτι που ο κόσμος μπορεί & να μην χρειάζεται να το χρειάζεται !!!
    Το κακό είναι ότι μάλλον εάν δεν υπηρετήσεις τον χώρο των πωλήσεων πρώτα δεν πας στο επίπεδο marketing, Εκεί λοιπόν υπάρχει το λεγόμενο – integrated marketing communications, το οποίο είναι ένα mix από τεχνικές Mkt, π.χ: στέλνω e-mail σε πελάτη να τον ενημερώσω για ένα προϊόν (direct mkt), φτιάχνω μια ωραία διαφήμιση με concept π.χ: η διαφήμιση της Nova “put the κοτ down” – δημιουργεί ανάγκη/επιβολή για να βλέπει ο κόσμος ταινίες επηρρεάζοντας τον ώστε με επιβολή της προβολής να επωφεληθεί από το προϊόν.

    Κάτι άλλο που αναφέρεται στο blog είναι κάποιος φίλος που αριθμεί από που μπορεί να βγει κάποιος marketeer, .I.I.EK μέχρι ΜΒΑ. Σέβομαι την άποψη του, αλλά διαφωνώ με τον τίτλο ΜΒΑ. Εννοείται πως υπάρχουν διάφορα πανεπιστήμια που δίνουν ΜΒΑ, όμως πόσα είναι αυτά που η ακαδημαϊκή ποιότητα που προσφέρουν είναι μέτρια έως top? Λίγα…πολύ λίγα. Που θέλω να καταλήξω. Η απόφαση να πας για Μ.Β.Α (δηλαδή Μaster of Business Administration) είναι καταρχήν επαγγελματικό προσόν ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΣΤΕΡ. Master είναι οι τίτλοι ΜΑ, MSc, MEng κλπ. Απο κει κ έπειτα καλό θα είναι ο υποψήφιος για ΜΒΑ να ψάξει για ένα ΜΒΑ βασιζόμενος στις δυνατότητές του. Περαιτέρω, τα ΜΒΑ έχουν εξειδίκευση (ΜΒΑ Logistics, MBA Banking & Finance). Τέλος, το ΜΒΑ σε προετοιμάζει ουσιαστικά για να γίνεις στέλεχος στην ανώτερη διοίκηση εταιρείας. Αυτό όμως αργεί καμια 10-12 χρόνια.

    Ελπίζω να μην σας κούρασα.

    Συμπαράσταση στους άνεργους με προσόντα :)

    • Giorgos
    • May 22nd, 2008

    Χαιρετώ όλο τον κόσμο

    Αγαπητοί μελλοντικοί συνάδελφοι θα σας πω μια ιστορία.
    Το 1984 κατάφερα να πάρω το πτυχίο διοίκηση επιχειρήσεων και Marketing.
    `Έφυγα στρατιώτης και το 1987 έπιασα δουλειά σε μια εισαγωγική εταιρεία (μεγάλη) σαν βοηθός πωλητή. Τι έκανα ακριβώς; Έκανα καφέδες, σκούπιζα γραφεία, άδειαζα σταχτοδοχεία, κουβαλούσα τις τσάντες των πωλητών, και γενικά ότι αγγαρεία υπήρχε στο τμήμα πωλήσεων. Αυτή την δουλειά την έκανα επί 6 μήνες, και δεν σας κρύβω έμαθα πολλά. Απαριθμήστε μόνο πόσες δουλειές έκανα!!!!! Όταν άρχισα να βγαίνω με τους πωλητές άρχισα να μαθαίνω αρκετά πράγματα , είδα ότι ενώ εγώ τους είχα για παρακατιανούς αυτοί με προστάτευαν από τις κατατοπιές των πελατών , και είδα τον αγώνα τους για την επιτυχία, ή καλύτερα θα έλεγα την φλόγα στα μάτια τους για την επιτυχία. Μετά μου ανατέθηκε μια περιοχή δοκιμαστικά, και δεν σας κρύβω ότι το θεώρησα μεγάλη τιμή που μου εμπιστεύθηκαν. Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΑΒΑΝΙΑΣΕ από πωλήσεις και μετά από 2 χρόνια μου έδωσαν και δεύτερη περιοχή ,που και αυτή ΤΑΒΑΝΙΑΣΕ. Σε 1,5 χρόνο με έκαναν βοηθό διευθυντή Marketing και παρέμεινα για 6 μήνες προτού μεταπηδήσω σε άλλη εταιρεία. Στην άλλη εταιρεία με προσέλαβαν για διευθυντή βορείου Ελλάδος , με πωλητή εμένα. Δεν τα έβαλα κάτω και σε 1 χρόνο έβγαλα 1 θέση πωλητή, και τον επόμενο χρόνο άλλες 2 θέσεις. Ήμασταν πλέον 4 άτομα, νοίκιασε η εταιρεία μεγαλύτερα γραφεία, προσελάβαμε κοπέλα, και μετά από αυτό αναπτύξαμε όλοι μαζί και αποθήκες με αποθηκάριο, οδηγό με φορτηγό εταιρείας, και άλλους 2 υπαλλήλους. Έφυγα από την εταιρεία να πάω σε άλλη με καλύτερο μισθό, και συνθήκες. Με λίγα λόγια και να μην σας κουράζω, και εκεί τα κατάφερα πολύ καλά, και σε διάστημα λίγων ετών (3) έγινα διευθυντής τομέα προϊόντων Ελλάδος. Νέα μεταγραφή, αυτή την φορά σαν εμπορικός Διευθυντής όπου και παρέμεινα 5 χρόνια, γιατί αναγκάστηκα να παραιτηθώ από την θέση γιατί ήμουν συνεχώς στην Αθήνα, και η οικογένεια μου στην Θεσσαλονίκη. Από τότε παίρνω εταιρίες σαν εξωτερικός συνεργάτης, και δεν σας κρύβω ότι έχω αρκετή δουλειά, και αυτό γιατί είμαι θα έλεγα μπαρουτοκαπνισμένο στέλεχος. Με όλα αυτά που σας ιστόρισα θέλω να σας πω ότι ούτε μέσω είχα,(πολιτικό ή άλλο) ούτε εύκολη πορεία(από αγροτική οικογένεια) . Είχα όμως θέληση για δουλειά και όρεξη για εμπειρία. Γιατί αγαπητοί μου φίλοι βλέπω πολλούς μελλοντικούς συναδέλφους εδώ ,να γκρινιάζουν γιατί δεν έχουν ευκαιρίες!!!! Μάλλον δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει!!!!! Δεν πρόκειται να σου χαριστεί κανένας στην ζωή!! Και ούτε βοηθά να λέμε ότι τις διάφορες θέσεις τις πιάνουν κάποιοι και δεν λένε να τις αφήσουν ,γιατί πρέπει εμείς οι μορφωμένοι να πιάσουμε δουλειά αμέσως!!
    Καλά κάνουν και τις καβατζώνουν, και όλοι μας το ίδιο θα κάναμε. Θέλεις κάτι; Αγωνίσου να το πετύχεις!! Ξέρω πολλούς πρώην συμφοιτητές που γελούσαν που ήμουν βοηθός πωλητή, και αυτοί έψαχναν θέση γραφείου. Τώρα αυτοί είναι υπάλληλοι σε τράπεζα, και άλλοι σε δημόσια υπηρεσία. Αυτό που μετρά σήμερα, και είμαι σίγουρος ότι το ξέρετε, είναι να τα φέρνετε (πάτε) στο αφεντικό. Δεν έχει σημασία τι σπούδασες. Ξέρω πολλούς επιστήμονες γιατρούς, που αν ήθελαν να δουλέψουν θα πήγαιναν σε νησιά που έχουν ανάγκη από τις υπηρεσίες τους, και όχι να δουλεύουν σερβιτόροι μόνο και μόνο να είναι στην Θεσσαλονίκη, και να παρακαλάνε τον κάθε πολιτικό για έναν διορισμό. Συγνώμη αν σας κούρασα, αλλά είπα να γράψω τα προσωπικά μου βιώματα μήπως και βοηθήσουν κάποιους εδώ μέσα.
    Εύχομαι σε όλους κάθε επιτυχία στον δρόμο τους.

  27. “αν εχεις καλο μαρκετινγκ δεν χρειαζεσαι τοσο πολυ πωλησεις, αρκει να βγαλεις ενα killer product / service”

    Συγγνώμη, αλλά αν και marketeer, αυτό το τσιτάτο δηλώνει άγνοια, έπαρση και δεν ξέρω τί άλλο. Έχω δουλέψει σε εταιρίες με μονοπωλιακή θέση στην αγορά, λόγω πετυχημένων προϊόντων, όπου αν κάτι πάει στραβά στις πωλήσεις θα μου βγει με bold στο εξελόφυλλο των αποτελεσμάτων. Νομίζουμε ότι ο καταναλωτής δηλαδή θα έρθει στη γραφειάρα μου όπου εγώ, ώς τρισμέγιστος brand manager ετοιμάζω την επόμενη καμπάνια-επίθεση, και θα μου ζητάνε να αγοράσουν;

    Δεν είναι τυχαίο ότι οι επιχειρήσεις ξεκινούν από πωλήσεις: χωρίς πωλητές, πώς να βγάλεις το κεφάλαιο για να προωθήσεις; Το marketing έρχεται μετά… για να μην πω ότι υπάρχουν ολόκληροι επιχειρηματικοί κλάδοι που βασίζονται αποκλειστικά σε πωλήσεις και όπου το marketing σχεδόν δεν υπάρχει, όπως ο χώρος των ασφαλιστικών*…

    Αυτά τα ολίγα στο σκοννιασμένο thread :)
    Γ

    *δεν λογίζω σαν marketing τους κατά καιρούς χειμάρρους διαφημιστικών που θα τους βγάλει κάποια διαφημιστική… Επίσης, εξυπακούεται πως αντέχουν χωρίς marketing γιατί δεν το έχει κανένας – όλοι τυφλοί. Αν το αποκτήσουν κάποιοι, θα τρέχουν και οι υπόλοιποι.

  28. Εγώ πάντως οικονομικά σπούδασα χωρίς ούτε ένα μάθημα business και είμαι marketing manager αν αυτό ενθαρρύνει τον Πάνο.

  1. March 30th, 2007
    Trackback from : buzz