Κρασιά Χατζημιχάλη. Μια κακόγουστη διαφήμιση. [UPDATED 15.12.07]

UPDATE [15.12.07, 03:30]:

Έχει καμιά ώρα που γύρισα από την Αθήνα, όπου είχα πάει για να παρακολουθήσω το Interactive Marketing Conference (IMC) 2007 [περισσότερα για αυτό σε προσεχές post] και βλέπω ότι έχω ένα email (σε μορφή doc) που φέρει ως υπογραφή το “ΚΤΗΜΑΤΑ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ Α.Ε.” και ως αποστολέα τα στοιχεία “CHRONI CHRISA” από “info@hatzimichalis.gr”. Το παραθέτω παρακάτω αυτούσιο όπως μου ζήτησε η αποστολέας του. Την άποψή μου σχετικά με το θέμα την εξέφρασα σαφώς στο παρόν post ενώ και η συζήτηση που έγινε στα σχόλια είναι νομίζω χρήσιμη. Επομένως, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο στο θέμα. Θα ήθελα, όμως, να επισημάνω ότι χαίρομαι ιδιαίτερα που η εταιρεία εξέφρασε την άποψή της κι αυτό είναι κάτι που εγώ προσωπικά τουλάχιστον εκλαμβάνω ως κάτι το πολύ θετικό.

Προς: κο Σάκη Ρίζο
Από: Κτήματα Χατζημιχάλη Α.Ε.

Θέμα: Καταχωρίσεις μας για Φρέσκο & Πρώτιστο

Ημερομηνία: 13/12/07

Αγαπητέ Κύριε Ρίζο,

Κατ’ αρχήν σας ευχαριστούμε για τον κόπο που κάνατε να εκφράσετε την κριτική σας για τις καταχωρίσεις των κρασιών μας Φρέσκο & Πρώτιστο.

Θα πρέπει να παραδεχτείτε όμως πως το κακόγουστο και το ακαλαίσθητο είναι έννοιες σχετικές και “debatable”, γι’ αυτό και έχουμε λάβει πολλά e-mails που μας συγχαίρουν για τις ίδιες καταχωρίσεις. Αξίζει νομίζω να σας αναφέρουμε την αντίδραση που δημιούργησε, “το ένα κάτι τέλος πάντων“, η διαφήμισή μας σε μία κυρία 87 χρόνων, που έβαλε τον εγγονό της να μας στείλει το παρακάτω e-mail (απόσπασμα):

…«Είδα τις διαφημίσεις του νέου κρασιού σας Φρέσκο και κάποιο άλλο στις ‘Εικόνες’ και σε ένα άλλο περιοδικό που δεν θυμάμαι το όνομά του.

Στην αρχή με ενόχλησαν, αλλά μετά σκέφτηκα με τα 87 χρόνια μου πως τελικά έχει δίκιο η φράση που τις συνοδεύει. Πραγματικά μερικά πράγματα πρέπει να τα απολαμβάνεις όσο είναι νέα. Μακάρι και εγώ να ζούσα τα νιάτα μου όπως ζουν τα νέα παιδιά σήμερα. Όμως, όπως καταλαβαίνετε εγώ πέρασα δύσκολες εποχές με πολέμους και μία κοινωνία που μας καταπίεζε»…

Κύριε Ρίζο σας ευχαριστούμε ακόμα μια φορά που εκφράσατε την άποψή σας και τη κριτική σας. Πιστεύουμε πως η απάντησή μας θα εμφανιστεί στο blog σας.

Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και Καλές Γιορτές.

Φιλικά,

ΚΤΗΜΑΤΑ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ Α.Ε.

——————————————————————————————-

Πριν από μερικές ημέρες μία αναγνώστρια -άγνωστη σε μένα- του blog μου, μου έστειλε email ρωτώντας με πού μπορεί να απευθυνθεί για να κάνει τα παράπονά της σχετικά με μία έντυπη διαφήμιση των κρασιών “Χατζημιχάλης”. Αφού της απάντησα, σκέφτηκα ότι μάλλον επρόκειτο για άνθρωπο που θίγεται εύκολα από τις διαφημίσεις εν γένει. Δεν ήταν έτσι όμως.

Ως ασχολούμενος με το μάρκετινγκ, η αλήθεια είναι πως πολλές φορές θεωρώ υπερβολικές τις αιτιάσεις κάποιων ενάντια στη διαφήμιση γενικώς αλλά και σε συγκεκριμένες διαφημίσεις.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, δεν μπορώ παρά να μείνω με την απορία: τι είχαν στο μυαλό τους τόσο η διαφημιστική εταιρεία όσο και ο διαφημιζόμενος όταν αποφάσιζε να τρέξει την συγκεκριμένη διαφήμιση;

Δημιουργικότητα δεν βλέπω πουθενά. Μόνο κακογουστιά. Ούτε καν -όπως υποθέτω ότι σκέφτηκαν οι παραπάνω- shock value (στο στυλ των διαφημίσεων της Benetton). Αν μη τι άλλο, το shock value μιας διαφήμισης σε κάνει να σκεφτείς κάτι, δημιουργεί ένα debate, ένα controversy ένα κάτι τις τέλος πάντων.

Η εν λόγω διαφήμιση των κρασιών “Χατζημιχάλης” ποιον ακριβώς διαφημιστικό στόχο επιτυγχάνει πέρα από το να έχει χάσει μόλις τώρα έναν πελάτη της;

wine_ad_hatzimichalis

Και το… εμπνευσμένο copy:

Κάποια πράγματα, ίσως, είναι καλό να τα απολαμβάνεις όσο είναι νέα.

buzz it!

Απόψεις γι’ αυτό το post σε άλλα blogs

Εκτυπώστε αυτό το κείμενοΕκτυπώστε αυτό το άρθρο

06/12/2007

64 σχόλια

Κατηγορία: General Marketing

Tags: , ,

  1. Δεν το λεω για εσενα Σακη αλλα για καποιους ασχετους απο το χωρο της διαφημισης που εχουν blog μένουν εξω…. και κρινουν εμενα χωρις να με ξερουν καν…. !!! εσυ απλα εχεις ενα διαφορετικο point of view / perspective στο μαρκετινγκ… οχι ομως να μου λεει και ο χρηστης aerosol: “Νομίζω πως η θεωρία του κ.Χριστοφιλέα είναι παντελώς αστήρικτη.” ….. !!! ευχαριστω, Δημήτρης.

  2. Διατηρώ το δικαίωμα να λέω τη γνώμη μου. Προσθέτοντας, μάλιστα, το “Νομίζω” μπροστά, για να είναι σαφές πως είναι προσωπική άποψη και όχι Η Απόλυτη Σοφία. Ξαναδιαβάζοντας το κείμενο των Κτημάτων Χατζημιχάλη (θαυμάσια κίνηση η απάντηση!) και την αρχική τοποθέτηση του κ. Χριστοφιλέα, νομίζω πως δεν θα αλλάξω γνώμη. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις λοιπές αντιδράσεις που καταγράφηκαν.

    [Λυπάμαι αν στενοχώρησα τον κ.Χριστοφιλέα "χωρίς να τον ξέρω καν". Προφανώς ο ίδιος με γνωρίζει καλά, όπως γνωρίζει το αν είμαι άσχετος με τον χώρο της διαφήμισης.
    Παρεπιπτόντως, όταν λες πως μια θεωρία είναι αστήρικτη, κρίνεις την θεωρία. Όταν λες πως ένας άνθρωπος είναι άσχετος, κρίνεις τον άνθρωπο.]

    • Leonidas Hatzimichalis
    • March 4th, 2008

    καταρχας μονο και μονο το οτι ασχολειστε με την διαφημιση την κανει πετυχημενη κατα δευτερον η διαφημιση εχει και σκελος με ηλικιωμενο κυριο κατι που λοιγικα κανεις απο εσας δεν εχει παρατηρησει και βγαζει βιαστικα και χαζα συμπερασματα κατα τριτον πρεπει να εισαι ειδικος του κρασιου για να βγαλεις σωστο συμπερασμα και να καταλαβεις το πραγματικο κινητρο και γοητρο τησ διαφιμησης ευχαριστω πολυ με ιδιαιτερη εκτιμηση ο 15 χρονος γιος του ιδιοκτητη της εταιριας Δ. Χατζημιχαλη

  3. Αγαπητέ 15χρονε:

    1. Εάν θεωρείς τα δυσμενή σχόλια επιτυχία επειδή συζητείται το προϊόν, έχεις δίκιο.

    2. Δεν είναι δικιά μας δουλειά να ξέρουμε εάν υπάρχει και σκέλος με ηλικιωμένο κύριο. Αλλά ακόμα και εάν υπάρχει, τι σημαίνει αυτό; Πως επειδή ασχολείται και με τα δύο φύλλα στην τρίτη ηλικία, σέβεται και τα χρόνια τους κιόλας; Ή ότι μπορεί να τα ξεφτυλίζει ισότιμα;

    3. Εάν η διαφήμιση απευθύνεται μόνο σε ειδικούς του κρασιού να την έστελνε ταχυδρομικά σπίτ τους. Τι πρέπει να υποθέσουμε για την άποψη που έχει η εταιρία για το αγοραστικό της κοινό, που σίγουρα στην πλειονότητά τους δεν είναι ειδικοί του κρασιού; Θέλεις να μας πεις δηλαδή πως η εταιρία υιοθετεί μια ελιτίστικη αντίλληψη “εγώ ξέρω – εσείς δεν μπορείτε να καταλάβετε” σε σχέση με το αγοραστικό της κοινό;

    Με την υπόθεση πως λες την αλήθεια, ίσως θα ήταν καλύτερα να ρώταγες τον πατέρα σου πριν απαντήσεις.

    Με την υπόθεση πως είσαι ο 15χρονος γιος του σχεδιαστή της διαφήμισης ίσως θα ήταν καλύτερα να ρώταγες τον πατέρα σου πριν απαντήσεις.

    Με την υπόθεση πως είσαι απλά εμπλεκόμενος στη διαφήμιση, ίσως θα ήταν καλύτερα να ρώταγες τον manager σου πριν απαντήσεις.

    Γιατί αυτή η απάντηση καμία υπηρεσία δεν προσφέρει στην εταιρία. Αντίθετα μας πείθει πως πρέπει να αγοράζουμε τα προϊόντα των ανταγωνιστών της.

    • irene
    • May 7th, 2008

    sumfwnw me ton prolalisanta adamo kai epauksanw.

    • ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗΣ
    • June 6th, 2008

    Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΟΥ ΣΤΟ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΡΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΓΟΝΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΥΤΥΧΩΣ ΚΑΚΟ ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΧΙ ΣΕ ΜΕΝΑ… ΕΠΙΣΗΣ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΑΤΟΜΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΤΟΜΑ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΕΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΙΜΙΣΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ :) … ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΣΗΜΑΝΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΗ ΤΟΥ :) ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ Ο 15 ΧΡΟΝΟΣ

  4. LOL ελπίζω ο πατέρας Χατζημιχάλης να δέχεται καλύτερα κριτική απ’ότι ο γιός του.

    • Οσβαλτ
    • October 14th, 2008

    Οι δημιουργοί πολλές φορές στην προσπάθεια τους να πουλήσουν την ιδέα αγνοούν παντελώς το περιεχόμενο της δημιουργίας τους (σ.σ την αρχική ιδέα + υλοποίηση της). Αυτό σημαίνει ότι πέρα από τον κλειστό περίγυρο τους(φίλοι, γνωστοί και σύζυγοι) δεν έχουν από που να “αγοράσουν εντυπώσεις” για την επιτυχία ή αντίστοιχα την αποτυχία του εγχειρήματος. ¨Ετσι, καλός η κακός μια διαφήμιση κρίνεται πάντα από το κοινό (το οποίο όπως είθισται να λέγεται, έχει το “αλάνθαστο ένστικτο” αγοράς). Αυτό (το κοινό) κρίνει και σύμφωνα με τις ανάγκες του αγοράζει. Και το κρασί ένα προϊών είναι (έστω κ ευγενές).

    • LOLITOS
    • November 9th, 2008

    Οι δημιουργοί πολλές φορές στην προσπάθεια τους να πουλήσουν την ιδέα αγνοούν παντελώς το περιεχόμενο της δημιουργίας τους!!!
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!!!

    • LOLITOS
    • November 9th, 2008

    Οι δημιουργοί πολλές φορές στην προσπάθεια τους να πουλήσουν την ιδέα αγνοούν παντελώς το περιεχόμενο της δημιουργίας τους!!!!!

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ!

    • LOLITOS
    • November 9th, 2008

    ΝΑΙ ΚΑΙ ΑΣΕ ΠΟΥ ΤΟ ΣΛΟΓΚΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ!!!! ;)

    • LOLITOS
    • November 9th, 2008

    ;) :) :(

    • LOLITOS
    • November 9th, 2008

    :D

    • agius
    • May 25th, 2009

    PERA apo thn -ontws- kakogoustia, (emena de mou leei kati to na dokimaseis kapoia pragmata oso einai nea) kai na exoun thn hlikiwmenh apo dipla.

    APO THN ALLH omws, dhmiourgoun kai word of mouth. mia normal diafimish krasiou de 8a to dhmiourgouse..

    SIMPARASMATIKA, pisteuw pws exoun piasei to nohma -na diegeiroun ton ypopsifio agorasth, kai kiriws dimiougoun brand, oxi ameses agores(autes ginontai sta magazia kiriws, oxi se xwrous me periodika)- alla xrhsimopoioun la8os tropo!