Τι Είναι το Μείγμα Μάρκετινγκ (4P);

Το μείγμα μάρκετινγκ (marketing mix) είναι από τα βασικότερο concepts του μάρκετινγκ. Το μίγμα μάρκετινγκ είναι γνωστό και ως τα 4P από τα αρχικά των λέξεων “Product” (Προϊόν), “Price” (Τιμή), “Place” (Διανομή), “Promotion” (Προώθηση).

Το μείγμα μάρκετινγκ, τα 4Ps δηλαδή, είναι τα εργαλεία εκείνα που χρησιμοποιεί ο marketer με τέτοιον τρόπο ώστε να επιτυχεί την ανταπόκριση που θέλει από το κοινό-στόχο του (target group).

Όπως φανερώνει και η λέξη “μείγμα”, η δουλειά του marketer είναι να επιτύχει το σωστό, ισορροπημένο μείγμα μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που το προϊόν είναι κακό αλλά η διαφήμισή του είναι επιτυχημένη, δεν μπορούμε να μιλάμε για σωστό μείγμα μάρκετινγκ. Σε μια τέτοια περίπτωση, το αποτέλεσμα δεν θα είναι θετικό καθώς, όπως λέγεται στο μάρκετινγκ, “nothing will kill a poor product faster than good advertising”.

Οι αποφάσεις που λαμβάνει ο marketer σχετικά με τα 4P είναι πολυδιάστατες και αλληλένδετες. Παραδείγματος χάριν, όσον αφορά στο προϊόν, μερικές από τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει ο marketer έχουν να κάνουν με το brand name, τη συσκευασία, το design, την ποιότητα, την ποικιλία, τα χαρακτηριστικά, τις εγγυήσεις κ.λπ. Αντιστοίχως, ουκ ολίγες είναι οι αποφάσεις σχετικά με την τιμολόγηση (βλ. Τιμολόγηση και Μάρκετινγκ: Μέρος 1ο, Τιμολόγηση και Μάρκετινγκ: Μέρος 2ο, Τιμολόγηση και Μάρκετινγκ: Μέρος 3ο), την προώθηση (βλ. Γιατί Γίνεται η Διαφήμιση;) κ.ο.κ.

Το μοντέλο των 4P έχει επικρατήσει στο σύγχρονο μάρκετινγκ. Ωστόσο, μία εναλλακτική θεώρηση έχει προταθεί από τον Robert Lauterborn στο άρθρο του “New marketing litany: four Ps passé; C-words take over“. Σύμφωνα με αυτήν τη θεώρηση τα 4P δίνουν τη θέση τους στα 4C. Αυτά είναι το “Customer needs and wants” (αντί του “Product”), το “Cost to the customer” (αντί του “Price”), το “Convenience” (αντί του “Place”) και το “Communication” (αντί του “Promotion”).

Εκτυπώστε αυτό το κείμενοΕκτυπώστε αυτό το άρθρο

11/11/2008

2 σχόλια

Κατηγορία: General Marketing

Tags: , ,

    • Nasos Panagiotidis
    • November 21st, 2008

    Και θα μπορούσαμε να το πάμε και στα 7Ps … Μου αρέσει πολύ και αυτή η άποψη μιας και πλέον τα services είναι αυτά που αποτελούν την κινητήριο δύναμη των Δυτικών Οικονομιών και κατά συνέπεια είναι πλέον το πρώτο προϊόν τους. Θα ήθελα να γράψεις κάτι και για αυτό στο μέλλον.

  1. Αν σε ενδιαφέρει, για το μάρκετινγκ των υπηρεσιών έχω γράψει παλαιότερα στο Τα Χαρακτηριστικά του Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (όπου κάνω απλώς μια αναφορά στα υπόλοιπα 3P) και στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών.

  1. No trackbacks yet.